عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها

1-1-1-               عناصر اصلی مدیریت ارتباط با مشتری

محتوای استراتژی CRM شامل شش شاخص به هم پیوسته می باشد که توسط اتول[1] و دونالدسون[2] در سال 2002 مطرح شدند که عبارتند از( Osarenkoe,Bennani,2007,p 144 )

  1. تاکید روی کیفیت خدمات– خدمات ضعیف، دلیل اصلی شکست کسب و کار می باشد. محصول به تنهایی کافی نمی باشد و کیفیت خدمات به عنوان کلید اصلی موفقیت یک کسب و کار به شمار می رود.
  2. اندازه گیری رضایت مشتری و مدیریت خدمات به مشتری– این موضوع تصریح به درک کردن و مشخص کردن مزایای مختلفی دارد که قبل از خرید مشتری برای آن هست. هم چنین بایستی فاصله بین انتظارات و عملکرد پس از فرآیند خرید مدیریت گردد.
  3. سرمایه گذاری روی کارکنان– روابط داخلی نیز به اندازه روابط خارجی مهم هستند. اجرای ارتباط گرایی تنها می تواند از افرادی که در سازمان، اهداف و استاندارد های تعریف شده را درک کنند حاصل آید.

 

  1. حفظ گفتگو با مشتریان– ایجاد روابط بلند مدت به عنوان یک موضوع کلیدی در CRM به شمار می رود.شرکت هایی که به ترجیحات تک تک مشتریان گوش فرا می دهند، تمایل بیشتری به حفظ و تبدیل آنها به مشتریان وفادار دارند.

 

  1. تعیین اهداف واقعی و عملکرد قابل حصول– سازمان ها بایستی تا حد ممکن به نحوه ادراک و برداشت مشتریان از عناصر مختلف پیشنهادی به آنها پی ببرند.

 

  1. مواجهات مبتنی بر روابط– این موضوع به معنی در دسترس بودن هر دو گروه از مشتریان داخلی و خارجی به مقصود داشتن رفتاری منعطف و واکنش پذیر می باشد. دو اقدام همواره فاصله ای بین آن چه شرکت انجام می دهد و آن چه بایستی انجام دهد و مطلوب ترین چیزی که بایستی انجام می داد هست. با کمک ارتباط گرایی می توان با نیازهای هر یک از مشتریان سازگاری پیدا نمود.

 

[1]-Otoole

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

[2] – Donaldson

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-1-اهداف پژوهش

هدف کلی: مطالعه تأثیر بهره گیری از اینترنت در بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکت ها.

اهداف جزئی:

  1. مطالعه ارتباط بین اجزای بازاریابی اینترنتی یکپارچه و عملکرد تجارت الکترونیک.
  2. مطالعه تاثیر مدیریت دانش(KM ) بر بازاریابی اینترنتی.
  3. مطالعه تأثیر مدیریت روابط با مشتری(CRM) بر بازاریابی اینترنتی.
  4. مطالعه تأثیر مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بر بازاریابی اینترنتی.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها  با فرمت ورد