تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها

مرکز تماس(یا مرکز فراخوان)

جایی می باشد که ارائه دهندگان خدمات به مشتری(CSRS) به درخواست های مشتریان پاسخگوی معضلات آنها میشوند.یک مرکز تماس،یکی از بهترین سرمایه های با ارزش می باشد که یک سازمان مشتری مدار می تواند داشته باشد.زیرا داشتن سطح بالایی از طرفداری از مشتریان،امری بسیار مهم و حیاتی در جذب و نگهداری مشتری می باشد. هم اکنون سیستم های زیادی هستند که سازمان را قادر به مکانیزه کردن سیستم های مرکز تماس خود می سازد که مانند آنها می توان به سیستم های پاسخگویی صوتی تبادلی[1] (IVR)،شماره گیر پیش گو[2](peredective dialina) و سیستم توزیع خودکار تماس تصریح نمود.

مراکز تماس همچنین تماس های قبل مشتریان را به همراه راه حل های مشکل آنها ردیابی میکنند،به طوری که اطلاعاتی بسیار مهم برای ایجاد دیدگاهی جامع از یک مشتری خاص برای نماینده خدمات مشتری فراهم می آورند.ارائه دهنده خدمات به مشتری می تواند به درک کاملی از محصولات و معضلات مربوط به یک مشتری رسیده و ارزش زیادی را برای وی و سازمان فراهم آورد.

 

 سلف سرویس مبتنی بر وب

سیستم های سلف سرویس مبتنی بر وب این اجازه را به مشتریان می دهد تا با بهره گیری از اینترنت،پاسخ سؤالات خود را بیابند.یکی دیگر از ویژگی های مهم سیستم سلف سرویس مبتنی بر وب دکمه های کلیک_صحبت[3] می باشد.دکمه های کلیک_صحبت به مشتریان این اجازه  را می دهد تا با کلیک بر روی دکمه ،با یک ارائه دهنده خدمات  به صورت اینترنتی تماس مستقر کنند.چنین خصوصیات مهمی موجب می گردد که سازمان با دادن اطلاعات به موقع به مشتریان و بدون تماس مستقیم مشتری با نمایندگان شرکت،ارزش زیادی برای خود ایجاد نماید.

 

مکتوب کردن مکالمات

نماینده خدمات به مشتری بودن،وظیفه آسانی نمی باشد خصوصاً زمانی که محصول شرکت از لحاظ فنی پیچیده باشد.سیستم های مکتوب کننده  به پایگاه های داده ای سازمان دسترسی دارند که این پایگاه ها سؤالات یا موضوعات مشابه را شناسایی کرده و به گونه خودکار جزئیاتی را برای ارائه دهندگان خدمات  به مشتری فراهم می کنند تا این جواب ها را به دست مشتری برسانند.حتی این سیستم قادر می باشد فهرستی از سوالات را ایجاد کنند تا نماینده فروش بتواند آنها را از مشتری پرسیده و معضلات و راه حل های بالقوه را شناسایی نماید.این ویژگی به ارائه دهندگان خدمات به مشتری کمک می نماید که سریعاً به سؤالات مشکل پاسخ دهند.

[1] -Interactive Voice Response(IVR)

[2] -Predictive Dialing

[3]-Click-to-talk Button

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-1-اهداف پژوهش

هدف کلی: مطالعه تأثیر بهره گیری از اینترنت در بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکت ها.

اهداف جزئی:

  1. مطالعه ارتباط بین اجزای بازاریابی اینترنتی یکپارچه و عملکرد تجارت الکترونیک.
  2. مطالعه تاثیر مدیریت دانش(KM ) بر بازاریابی اینترنتی.
  3. مطالعه تأثیر مدیریت روابط با مشتری(CRM) بر بازاریابی اینترنتی.
  4. مطالعه تأثیر مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بر بازاریابی اینترنتی.
  5. شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها  با فرمت ورد