عنوان کامل پایان نامه :

 تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها

1-1-1- اهداف مدیریت ارتباط با مشتری

اهداف CRM را می توان به تبیین زیر برشمرد( نیک نیا، 1386، ص53)

 

  1. افزیش درآمد
  2. شناخت فرصت های جدید تجاری
  3. کاهش فرصت های از دست رفته
  4. کاهش فرار مشتریان
  5. ایجاد وفاداری مشتری
  6. بهبود خدمات به مشتریان
  7. بهبود جلوه سازمان
  8. کاهش هزینه
  9. ذخیره اطلاعات سازمان
  10. کاهش دوباره کاری های بازاریابی

 

1-1-2-           چشم انداز مدیریت ارتباط با مشتری

اگرچه بسیاری از فروشندگان، موسسات خدماتی و مشاوره ای و حتی شرکت های بازرگانی تعاریف خاص خود را از CRMداشته و این تعاریف متفاوت هستند. به نظر می رسد که بازار با سه نوع از این تعاریف مرتبط می باشد.( قربانی، 1388، ص 21 )

 

  1. محوریت تکنولوژی
  2. محوریت منحنی عمر مشتری
  3. محوریت استراتژی

تعاریف تکنولوژی محور CRM از نیاز فروشندگان برای پی بردن به موضوع محصول خاص خود شکل می گیرد که این تعاریف دربهترین حالت ممکن می تواند تنها بخشی از مقوله CRMرا تبیین دهد. بعضی از تعاریف، CRM را نوعی از تکنولوژی می دانند در حالی که در تعاریف دیگر CRM تقریبا برابر با تکنولوژی در نظر گرفته می گردد. تعاریف منحنی عمر مشتری از نیاز کاربر CRM برای توصیف نوعی توانمندی تجاری جدید و سازمان دادن قابلیت های حاصل شده که تمرکز آن بر روی منحنی عمر مشتری و نه منحنی عمر محصول می باشد شکل می گیرد. بر طبق نظرات فیبرات[1] و همکارانش منحنی عمر مشتری که اغلب در منابع مختلف کمی متفاوت توصیف می گردد شامل چهار مرحله می باشد.(رنجبر،احمدی نژاد، 1382، ص33 ).

  1. جلب نظر
  2. معامله
  3. انجام خدمات و پشتیبانی
  4. اصلاح و تقویت

در مرحله جلب نظر، مشتری از محصول یا شرکت اطلاع پیدا کرده، علاقمند شده و کوشش می کند محصول یا شرکت را بشناسد. در مرحله معامله، مشتری بر سطح بعدی تعهد قدم گذاشته و در مورد تهیه محصول یا بهره گیری از خدمات تصمیم می گیرد. در مرحله خدمات و پشتیبانی، مشتری به راهنمایی در نصب، بهره گیری یا خدمات اضافی از آن چیز که خریداری کرده نیاز دارد. در مرحله اصلاح یا تقویت، ممکن می باشد مشتری به فکرخرید محصولات یا خدمات جانبی باشد. برای اکثریت شرکت ها و به خصوص شرکت های بزرگ، آن بخش هایی از شرکت که با مشتریان در کل منحنی عمر آنها تعامل دارند از هم جدا بوده و به نحوی مطلوب متناسب یا نظام مند نیستند

[1]-Firat

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-1-اهداف پژوهش

هدف کلی: مطالعه تأثیر بهره گیری از اینترنت در بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکت ها.

اهداف جزئی:

  1. مطالعه ارتباط بین اجزای بازاریابی اینترنتی یکپارچه و عملکرد تجارت الکترونیک.
  2. مطالعه تاثیر مدیریت دانش(KM ) بر بازاریابی اینترنتی.
  3. مطالعه تأثیر مدیریت روابط با مشتری(CRM) بر بازاریابی اینترنتی.
  4. مطالعه تأثیر مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بر بازاریابی اینترنتی.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها  با فرمت ورد