تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها

همکاری بخش های مختلف

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

CRM رویکردی یکپارچه می باشد و نیازمند همکاری بخش هایی از کسب و کار می باشد که قبلا به صورت مستقل اقدام می کرده اند. داده هایی که در یک بخش جمع آوری شده اند، بایستی در تمام بخش های دیگر به اشتراک گذارده شوند. ممکن می باشد بعضی از بخش ها نسبت به اشتراک داده های خود با دیگران، اظهار بی میلی و نارضایتی نمایند.

 

1-1-1-     روندهای ارتباط با مشتریان

کلید رشد کسب و کار، در ارتباط موفق آن با مشتری نهفته می باشد. این کار شامل شناخت و ردیابی نیازها، رفتارها و چرخه زندگی مشتری بوده و همچنین مستلزم بهره گیری از این اطلاعات در جهت ایجاد ارزش برای مشتری می باشد. از مهمترین طریقه هایی که موجب ارتباط ارزش آفرین با مشتری می گردد، عبارتند از: سرعت ارائه خدمات، خویش خدمتی، یکپارچه سازی، سهولت بهره گیری و رضایت مشتری. طریقه ها مسائلی جهانی هستند که معمولا به آرامی آغاز می شوند و تقریبا پنج الی ده سال به طول می انجامد. اما با افزایش نیازهای سازمان و مصرف کنندگان،به سرعت پراکنده و منتشر می شوند،حال به تشریح هر یک از روندهای فوق الذکر پرداخته می گردد.( قربانی،1388، 25).

 

الف) سرعت ارائه خدمات

سرعت ارائه خدمات برای مشتری ها بسیار اهمیت دارد. مشتری ها به تأخیر علاقه ای ندارند و از منتظر ماندن بیزارند و هرچقدر زمان برایشان اهمیت بیشتری پیدا کند، به دنبال سازمان هایی خواهند بود که خدمات خود را با سرعت بیشتری ارائه می نمایند. با افزایش سرعت ارائه خدمات، انتظارات مشتریان در جهت دریافت خدمات بیشتر، افزایش پیدا می کند. پس، ابزارهای کاربردی خدماتی بایستی به سهولت قابل بهره گیری بوده و فضایی راحت و دوستانه داشته باشند. مشتری ها از معاملات کسب و کاری آهسته و مشکل اجتناب می کنند. آنها معمولا سیستم های خویش خدمتی را بهتر می پسندند. زیرا این سیستم ها در هفت روز هفته و در تمام شبانه روز فعال هستند و می توان بدون بهره گیری از کارکنان بخش فروش و از طریق این خدمات به جستجوی اطلاعات و محصولات مورد نظر پرداخت.

 

ب) خویش خدمتی

علاقه و تمایل مشتری ها به خویش خدمتی، در سازمان های خدماتی فوق العاده می باشد. اما پیش از آنکه خویش خدمتی بتواند به واقعیت تبدیل گردد، بایستی زیرساخت های جدید ایجاد شده و پروتکل های جدید طراحی شوند. در این صورت یکپارچه سازی فرآیندها امری ضروری خواهد بود. خویش خدمتی باعث ایجاد تغییراتی در طریقه کسب و کار شده می باشد. هنگامی که خریداران و فروشندگان به گونه آنلاین[1] و مستقیم با هم در ارتباط هستند، تأثیر واسطه ها بسیار کم  رنگ می گردد. حذف واسطه ها، یکی از ویژگی های اصلی کسب و کار الکترونیک به حساب می آید. خویش خدمتی در صنایع هواپیمایی و مسافرتی آنلاین کاملا به چشم می خورد و در این سیستم ها مشتری قادر می باشد از طریق شبکه به یک سیستم رزرو مرکزی متصل گردد و برای رزرو پرواز مورد نظر خود

[1]-Online

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1-1-اهداف پژوهش

هدف کلی: مطالعه تأثیر بهره گیری از اینترنت در بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکت ها.

اهداف جزئی:

  1. مطالعه ارتباط بین اجزای بازاریابی اینترنتی یکپارچه و عملکرد تجارت الکترونیک.
  2. مطالعه تاثیر مدیریت دانش(KM ) بر بازاریابی اینترنتی.
  3. مطالعه تأثیر مدیریت روابط با مشتری(CRM) بر بازاریابی اینترنتی.
  4. مطالعه تأثیر مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بر بازاریابی اینترنتی.

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : تأثیر بازاریابی اینترنتی بر عملکرد آن لاین شرکت ها  با فرمت ورد